
[ad_1]
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در مراسم گرامیداشت هفته امور تربیتی که در سالن همایش های اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران برگزار شد ، مهمترین کارایی سیستم تعلیم و تربیت را مدنظر قرار می دهد. به عنوان یک نقش موثر معلمان.
–
به گزارش زنان خبر ، علیرضا کمره ای از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان تهران گفت: “دیگری وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه امروزه یکی از کاستی های مهم دنیای صنعت تربیت انسان های تک بعدی است ، گفت: از نظر مذهبی ، امیرالمومنین علی (ع) به عنوان نمادی از انسان تک بعدی معرفی شد. برای رسیدن به این هدف علاوه بر دانش باید به تمام ابزارهای روز مجهز باشد.
این مقام مسئول گفت: وظیفه اصلی معلم رشد و تعالی معلمان است که با هنر هماهنگی و تلفیق فرآیندها می توانند بر اساس آموزش های مناسب ، محتوای متقارن را برای دانش آموزان خود آماده کنند.
کامرای با اشاره به اینکه کشف تحصیل از طریق مکالمه و سخنرانی کار ساده ای نیست ، گفت: شاید متخصصانی که در تحصیل فرزندان و اقوام خود جایی نرفته اند ، اما در این زمینه باید با تجربه و آشنا باشند وضعیت مربیان و شرایط زمان و ابزار مناسب برای نتیجه گیری این که این کار بسیار دشوار است ، گویی اگر با نظریه های فلاسفه بزرگ نگاه کنیم ، خواهیم فهمید که هیچ چیز به اندازه آموزش انسان مهم و دشوار نیست.
وی با اشاره به اهمیت اولویت آموزش و پرورش در نظام آموزشی کشور و درک وضعیت معلمان گفت: زمینه توسعه معلم بسیار پیچیده و گسترده است که هم رسالت وی را پیچیده می کند و هم انتظارات را از وی بالا می برد. تاکنون ، ما تحت فشار وظیفه ای که در اختیار داریم ، نتوانسته ایم کاملاً موفق باشیم ، زیرا فشار پیچیدگی هایی که در جامعه امروز به ما تحمیل می شود ، تأثیر فعالیت های ما را کاهش می دهد یا خنثی می کند.
این مقام مسئول خلاقیت و نوآوری را از ابزارهای مهم کار آموزشی عنوان کرد و گفت: شاید در 3 دهه گذشته معلمی با روش های ساده تر در آموزش دانش آموزان بسیار م effectiveثر بوده است ، اما امروزه حوزه های مختلف بر شخصیت نسل ها ، مدرن ترین ابزار تأثیر می گذارد. ارتباطات همراه با ارائه ما برای تأثیرگذاری بر فرهنگ ما ، کار را برای مربیان ما بسیار دشوارتر و پیچیده تر می کند ، در حالی که اگر یک معلم فیزیک یا شیمی در انتقال دانش خود مشکلی داشته باشد ، ممکن است دو تغییر در جذب یا ارائه وجود داشته باشد ، انتقال آسان اطلاعات ، اما مربی باید با تمام ظرایف کار آموزشی آشنا باشد و این بسیار دشوار است.
کمره ای با اشاره به تدوین الگوی تعالی در ستاد وزارت آموزش و پرورش ، مبنی بر اجرای صحیح سند تحول بنیادین ، اظهار داشت: “تمام قسمت های سیستم آموزشی در شکل گیری این مدل نقش داشته اند ، اگرچه اجرا به معاون میانی سپرده شده است. وی ادامه داد: اما بیشتر فعالیت ها مربوط به حوزه آموزش و فرهنگ است و اگر یک مدیر بتواند طبق دستورالعمل های این مدل در اداره مدارس عمل کند ، قطعاً به نتایج قابل قبولی خواهیم رسید.
انتهای متن / *
[ad_2]
No Comments